Trollvatten.

Varför har folk börjat redigera alla sina bilder så fult? Sådär vitkluddriga. Och alla i hela världen verkar göra det. Jag tycker att det kan vara fint, på rätt bild. Men inte på alla bilder överallt. Jag blir stressad när jag ser såna bilder, det kryper i mig och jag vill bara blunda. Skarpa färger, naturliga färger, kontraster. Inte vitt kludder.
Det är som trollvatten.
Ni minns väl trollvatten? När man var liten och mjölken tog slut eller man fick bara för sig att dricka vatten ur ett glas man druckit mjölk ur. Och så blir vattnet sådär vitt och grumligt. Jag tyckte inte om det när jag var liten, inte så att varenda glas jag drack skulle vara trollvatten i alla fall. Det funkar med ett glas trollvatte nu och då. En passande vitgrumlig bild om motivet tillåter. Det går inte att dricka hela tiden. Och det går verkligen inte att redigera varenda bild på det viset. Du förstör mjölken, vattnet och bilden.

Kommentarer

Lämna en vänlig kommentar till inlägget här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den vänliga kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0